MyFeed Personalized Content
אבני דרך בהתפתחות ותזונת התינוק בגיל 6-0 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

תינוק חדש במשפחה: איך להכין את הכלב שלכם לקראתו?

הגעתו של תינוק חדש הביתה הוא רגע מרגש ומאושר. המשפחה שלכם משתנה וגדלה, והכלב שמהווה חלק בלתי נפרד ממנה, נדרש גם הוא להסתגל לשינוי המשמעותי. אחרי שהשקעתם שנים של אהבה ודאגה בכלבכם, כדאי להקדיש מחשבה לאופן שבו הוא אמור לקבל את הגעתו המפתיעה של התינוק החדש.

נכתב בשיתוף עם: ד"ר עינת יס, מומחית לרפואה פנימית של חיות מחמד ויועצת

התינוק כבר כאן! מדוע חשוב לערוך את ההכרות בין הכלב לבין התינוק באופן הדרגתי?

הכלב הוא חלק מהמשפחה, והגעתו של תינוק חדש הביתה, מייצר עבורו שינוי משמעותי. פתאום מגיע לביתו אדם נוסף, קטן וצווחני במיוחד, עם ריחות שונים ומסקרנים. תוסיפו לזה את העובדה שהוא, ככל הנראה, כבר לא במרכז תשומת הלב, שעוברת כמעט כולה לתינוק החדש. שינויים אלו עלולים לייצר אצל הכלב תחושות של סטרס, קינאה ואף תיסכול והוא אף עלול להתחיל לקשר בין התינוק החדש לתחושות הלא נעימות אותן הוא חווה. זו הסיבה שחשוב להרגיל את הכלב מבעוד מועד לשינויים הצפויים בעת הגעת התינוק ולבצע את ההיכרות בינו לבין התינוק בצורה הדרגתית.

הביאו איתכם קצת ריח

בימים הראשונים, כשהתינוק עוד בבית החולים, כדאי לקחת בד עם הריח של התינוק ולאפשר לכלב להריח ולהכיר את התוספת החדשה למשפחה.

אבא, כדאי שאתה תחזיק את התינוק

ברגע שתגיעו הביתה עם התינוק, כדאי שדווקא האב יהיה זה שיחזיק את התינוק והאם תוכל להעניק לכלב את תשומת הלב הנחוצה לו ואת הרחרוח הדרוש לו כדי לחבר יחד את כל חלקי התמונה. כך, גם לא נחשוש מקפיצות השמחה של קבלת הפנים הכלבלבית.

קרוב אבל פחות

לאחר ההגעה הביתה מומלץ לשהות עם התינוק בחדר הסגור בשער ולא מאחורי דלת סגורה. כך תוכלו לבלות זמן עם התינוק ועדין לאפשר לכלבכם לשמוע ולהריח אותו.

תינוק חדש, כלב טוב

כאשר התינוק מוחזק על ידיכם תוכלו לאפשר לכלב להתקרב ולרחרח. אל תשכחו להחמיא לכלבכם על התנהגותו הטובה וללטף אותו. אם כלבכם מעט חושש או נרתע, זה בסדר. אל תכריחו אותו ואל תכעסו עליו. פשוט נסו שוב בזמן אחר או במקום אחר. 
הקפידו ללמד את הכלב, שהתנהגות רגועה ליד התינוק היא רצויה וטובה והוא מתוגמל עליה בליטופים, מחמאות וחטיפים. 

היו מודעים גם כשמגיעים מבקרים

כשמגיעים מבקרים, בקשו מהם להתייחס תחילה לכלב ורק לאחר מכן להתפנות לתינוק החדש. כך, כלבכם ירגיש אהוב ושייך ולא יתחרה על תשומת הלב.

זה שלך וזה שלו

זה הזמן לפנק את כלבכם בכמה צעצועים חדשים אך במקביל, מנעו ממנו להגיע לצעצועים או לחפצים של התינוק.  

היו תמיד בהשגחה כאשר הכלב נמצא עם התינוק

אף פעם אל תשאירו את התינוק והכלב שלכם לבדם ללא השגחה. גם אם אתם בטוחים שכלבכם הוא היצור הכי עדין עלי אדמות, הוא עדין בעל חיים ועלינו תמיד לשמור ולפקח כשהם יחדיו. גם אחים בוגרים לא תמיד שמחים כשמצטרף אליהם תינוק חדש.

זה כל כך שווה את זה

רוב הכלבים מתרגלים די מהר לתינוק החדש ומקבלים אותו כחלק בלתי נפרד מהלהקה. ילדים וכלבים שזוכים לגדול ייחד יהפכו לרוב לחברים הטובים ביותר ולא רק זאת, האם ידעתם שגידול כלב יכול לתרום לבריאות ולהתפתחות של ילדיכם?
לגדול עם כלב יכול להעשיר את חייו של התינוק שלך עכשיו ולאורך כל ילדותו. מחקרים בדקו את ההשפעה של כלבים על ילדים ומצאו כי ילדים שגידלו חיות מחמד הם אמפטיים יותר, בעלי בטחון עצמי גבוה יותר ומשתתפים יותר בפעילויות חברתיות וספורטיביות. לחיות לצד כלב יכול להיות אחת המתנות הנפלאות ביותר שתוכלו לתת לילדיכם.