MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

לידת תאומים / שלישיות

לידה מרובת עוברים נתפסת לא אחת כמשהו מסקרן, משמח ומעורר עניין. אמנם מהצד לידה כזו נראית מיוחדת, אולם בעבור האם היולדת העניינים קצת פחות קלים.

לידה מרובת עוברים טומנת בחובה סיכונים רבים. בלידה של תאומים ושלישיות התינוקות בדרך כלל נולדים פגים, וזהוי נקודת התחלה מעט קשה לתינוק ולאם. לידת תאומים לעיתים תצריך פעולה של ניתוח קייסרי, לידת של שלישיה לבטח תצריך ניתוח. הריון מרובה עוברים לרוב יסתיים לפני מועד הלידה, כאשר מחצית מן ההריונות הללו מסתיימים לפני השבוע ה 36.

מה קורה בלידה של תאומים?
במהלך לידה של תאומים האם תחובר בבטחה לשני מוניטורים, אחד לכל עובר, וינתן לה בעוד מועד נאילחוש אפידורלי, על מנת להכין אותה למצב בו יהיה צורך בניתוח קייסרי. כאשר העובר הראשון מתקרב לתעלת הלידה מצמידים את המוניטור אל הראש שלו, ואחרי צאתו של העובר השני ממשיך המעקב באמצעות המוניטור החיצוני הצמוד לבטן של האם.
לאחר שהעובר הראשון יוצא אל אוויר העולם צוואר הרחם של האם נסגר מעט, ולקראת צאתו של העובר השני הוא נפתח חזרה באמצעות צירי הלידה. במצב בו הלידה מתנהלת כמתוכנן יונח התינוק הראשון על האם בטרם יוולד אחיו התאום. לפני צאתו של התינוק השני יוודא הצוות הרפואי כי הוא נמצא במנח ראש, כלומר עם הראש כלפי תעלת הלידה, ובאם המצב אינו כך ינקטו באמצעים שיגרמו לו להסתובב. האח השני יוצא לאוויר העולם כמה דקות לאחר התינוק הראשון, ושתי השיליות יוצאות מגוף האם לאחר סיום הלידה.
לידה של תאומים זהים מעלה יותר סיכונים מאחר ושני האחים חולקים את קרומי מי השפיר. ניתן לבקש מהרופא לבדוק את קרום מי השפיר ואת השיליות על מנת לדעת האם מדובר בתאומים זהים או לא.