MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

עצמאית? גם את צריכה להתכונן לחופשת הלידה

בזמן שבוע 24 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת שגם כעצמאית את צריכה להתכונן לחופשת לידה. למידע ופרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר מטרנה.

עצמאית ? גם את צריכה להתכונן לחופשת הלידה

אמנם את עדיין באמצע ההיריון, אך בתור עצמאית את ודאי חייבת לוח זמנים הדוק ומתוכנן לשעת הלידה ולאחריה. מבחינה זו, דרכה של האישה השכירה ברורה יותר. ובתור עצמאית, דווקא מכיוון שאת מחליטה לעצמך כיצד תנהגי, כדאי שלא תפלי בפח של חוסר התכנון, דבר שיפגע בהכנסותייך לבסוף. בנוסף, כדאי לדעת את כל זכויותייך בביטוח לאומי ובכלל. תכנון טוב וניצול מקסימאלי של זכויותייך יעשו את כל ההבדל.

זכויותייך בתור עצמאית:

כיצד מחושבים דמי הלידה ?

חישוב שיעור דמי לידה לעובדת עצמאית, ייעשה לפי הכנסותיה בשלושת החודשים שקדמו ליום שהפסיקה לעבוד בהריון. זכאות לדמי לידה לתקופה של 14 שבועות, קמה לעובדת ששילמה דמי ביטוח 10 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליום בו הפסיקה עבודה בהריון, או ששילמה דמי ביטוח תקופה של 15 חודשים מתוך 22 החודשים שקדמו ליום בו הפסיקה עבודתה בהריון.

כיצד ניתן לקבל דמי לידה, בתור עצמאית ?
עליך למלא טופס תביעה לדמי לידה. ביכולתך להוריד את טופס התביעה לדמי לידה, מאתר ביטוח לאומי. כתובת האתר: www.btl.gov.il בעמוד הראשון בטופס התביעה לדמי לידה, את צריכה לציין כי הנך עצמאית.

כדאי לדעת:

  • שיעור דמי הלידה נקבע כ - 100% מהשכר החייב בדמי ביטוח לאומי בניכוי מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות במקור, עד למקסימום דמי הלידה.
  • עבודה במהלך חופשת לידה אסורה. ביטוח לאומי יכול לשלול ממך את הזכאות לדמי לידה. 

תכנון העבודה לאחר הלידה:

  • התחילי בחפיפה מוקדמת ויעילה עם יתר העובדים בעסק שלך. האצילי סמכויות ככול הניתן.
  • במידה ומדובר בעסק ללא עובדים נוספים, ארגני את עיקר העבודות לתקופה שלפני ואחרי חופשת הלידה שלך.
  • היעזרי כמה שיותר בגורמים תומכים (משפחה, חברים וכד') על מנת שתוכלי לחזור מחופשת הלידה בזמן תוך שמירה מרבית על המומנטום העסקי. חשוב לא "להעלם מהשטח", גם אם את יולדת.
  • אם את מתכננת לקחת חופשת לידה ארוכה מהרגיל, בדקי אפשרות של מחליף עליו את סומכת. (משפחה, חברים או אנשים שותפים בעסק, אם קיימים).
  • היי שלמה בכל מקרה עם כל החלטה שקיבלת. אם החלטת להקדיש זמן רב לתינוקך, הדבר עלול להיות על חשבון הכנסה. מצד שני תינוקך "הרוויח" אותך. אם החלטת לחזור לעבוד מיד אחרי 14 שבועות או אפילו פחות (כאשר בעלך מחליף אותך), אל תרגישי ייסורי מצפון. העסק שלך מפרנס את משפחתך ואל לך לחוש שאת פוגעת בתינוקך. אמא מאושרת היא אמא טובה לתינוקה.