MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

הלידה שלך בימי קורונה

איך תגיעי הכי מוכנה ללידה, גם עכשיו בתקופת הקורונה? אילו דברים יעזרו לך להפחית את הכאב בלידה, מה יכול לעזור לך להירגע וכל מה שכדאי לדעת מראש לגבי לנהלי הקורונה בחדר הלידה

נכתב בשיתוף עם:

מה לעשות אם כואב

כדי להגיע מוכנה ללידה חשוב להיערך למה תרצי לקבל בטיפול בכאב ולהיות ערוכה רגשית ומנטלית לאופציות חירום.
הפחתת כאב:
לא פעם אנחנו מגיעות ללידה עם פנטזיה, של איך הלידה אמורה להיות. עם זאת, צריך להבין שיכול להתפתח מצב חירום ועלינו לסמוך על הצוות המטפל. חשוב לבדוק ולחשוב מראש, מה לבקש להפחתת הכאב ומומלץ לקרוא על התרופות האחרות (לטשטוש והפחתת כאבים) שיכולות להינתן במהלך הלידה במקום אפידורל.
יחד עם זאת, כדאי שנזכור שגם אם בחרנו לנסות שלא להיעזר באפידורל, מותר לנו לשנות את דעתנו וזה בסדר גמור. 
סיבוכים בלידה:
מה עושים אם הלידה מסתבכת ויש צורך לניתוח קיסרי חירום? רוב הלידות מתרחשות  בחדר הלידה והכל בסדר גמור, אבל גם זו אפשרות שהצוות ערוך אליה ומיומן בה וכדאי לדעת שזה עלול לקרות. 

הערכות לקראת לידה בתקופות הקורונה:

בדיקות קורונה ליולדת

ישנם בתי חולים, המציעים בדיקת קורונה המאפשרת לקבל תוצאות מהירות בתוך כ-4 שעות בלבד.
את הבדיקה עוברת כל יולדת לקראת כניסתה לחדר הלידה, והתוצאות מתקבלות לפני המעבר למחלקת האשפוז. כל יולדת שתימצא חיובית לנגיף הקורונה, תועבר למתחם ייעודי, שם היא תוכל לבחור אם ברצונה לשהות לאחר הלידה עם התינוק ללא הפרדה. בתי החולים וכן חדרי הלידה, ערוכים לטפל בנשים הרות שחלו בקורונה, כך שלא יסכנו נשים הרות שאינן חולות או את הצוות הרפואי.

האם מחייבים לעטות מסיכה בזמן הלידה?

באופן עקרוני התשובה היא כן. כל זמן שהיולדת יכולה, ממליצים כן לשים מסיכה. עם זאת, ברור לכולם שבזמן הלחיצות זה מקשה על היולדת ולכן ישנם בתי חולים בהם הצוות מאפשר ליולדת להיות ללא מסיכה, בחלק מהזמן, ואילו הוא מתמגן כפול. 

מה לגבי מלווים?

גם כאן ההנחיות שונות בין בתי החולים ומומלץ לברר את הנהלים טרם ההגעה.
ישנם בתי חולים המאפשרים הגעת מלווה אחד וישנם כאלו המאפשרים הגעתם של שני מלווים.

לפני ההגעה לבית החולים מומלץ מאוד לברר את כל הפרטים, כדי שבזמן הלידה תהיו כמה שיותר מודעים, מוכנים ורגועים.

האמור לעיל אינו מהווה המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית מקצועית. התכנים המופעים באתר נועדו להרחבת הידע האישי של המשתמשים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה. בכל מקרה יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני קבלת טיפול.
שתהיה לידה קלה!