MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

כתמי פיגמנטציה בפנים ושיעור יתר

בין התופעות המרגיזות בהיריון והפוגעות במראה האישה היא תופעת הפיגמנטציה או "מסיכת הריון". לא כולן סובלות ממנה אלא בעיקר נשים עם גוון עור כהה.

בהריון קיימת תופעה הנקראת מסכת ההיריון. בפנים מתפשט אזור כהה, דומה בצורתו לדמות פרפר, מהאף לכיוון הלחיים, ולעיתים על המצח. בעת חשיפה לשמש התופעה מחריפה. כן, אלו שוב ההורמונים. במהלך ההיריון עולה רמת המלונוטונין, האחראי לפיגמנטציה בגופנו. ולכן כל שומה עלולה להתכהות וכן עלולים להופיע כתמים נוספים חדשים.

אך אל חשש, התופעה חולפת בסופו של דבר. כדאי לדעת כי בעת ההיריון אין מנסים לטפל בכתמים אלא רק למנוע אותם על ידי מסנני קרינה. בתום ההיריון ניתן להתחיל טיפול. בשלב הראשוני נהוג להתאים לאישה משחות להבהרת כתמים. משחות אלו מבוססות על מרכיב הנקרא הידרוקווינון. זהו חומר בטוח יחסית הנמצא בשימוש לצורך הבהרת העור מזה שנים.  אין תרופות פלא לדבר ואין לקחת משחות כלשהן בעת ההיריון.

שיעור יתר

אצל חלק מהנשים יופיע שיעור יתר במיקומים האופייניים לגברים, לרבות הפנים. למרבה הצער אין לעשות שום דבר על מנת למנוע זאת וממילא ברוב המקרים השיער העודף ייעלם לאחר הלידה.

מדוע זה קורה ?

בעת שבועות ההיריון יש מעבר של שיער ממצב של מנוחה למצב של צמיחה. הביטוי לכך יהיה צמיחה מוגברת ושיער צפוף יותר. לאחר הלידה, לעומת זאת, חלק גדול משיער זה נושר.