MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

תוספות חשובות בהריון

אילו תוספות וויטמינים חשובים כדאי להוסיף לתזונה שלך בזמן ההריון

תוספות חשובות:

  • חומצה פולית – ויטמין החיוני בתקופת ההיריון. ההמלצה היא ליטול אותו כ- 90 יום לפני ההפריה ובמהלך ההריון. מחקרים הראו שחומצה פולית מפחיתה בצורה ניכרת את הסיכון להתפתחות מום מולד בתעלות העצבים. מינון התוסף: 400 מק"ג. בנוסף יש לשלב בתפריטך מזונות העשירים בויטמין זה.
  • ברזל – חיוני למניעת אנמיה ואספקת חמצן נאותה לאם ולעובר. יש ליטול החל מהשליש השני ועד 6 שבועות לאחר הלידה. מינון התוסף:  30 מ"ג  או בהתאם לרמות הפריטין. בנוסף יש לשלב בתפריטך מזונות העשירים במינרל זה.
  • מולטי ויטמין – במידה ותפריטך אינו מגוון ואינך  מגיעה לקצובה המומלצת של ויטמינים ומינרלים לאישה הרה ניתן לשלב תכשיר זה. (שימי לב  שיכיל סידן, ויטמין D, יוד, B12, חומצה פולית וברזל.)
     
  • אומגה 3 – במהלך השליש השלישי להריון חלה גדילה מואצת של תאי המוח של העובר. ה- LC-PUFA הן חומצות שומן חיוניות החשובות בהתפתחות ובתפקוד מערכת העצבים המרכזית והראייה של העובר. מחקרים רבים מציינים את הקשר בין LC-PUFA מסוג DHA ליכולת שכלית וחדות ראיה טובה יותר בתינוק הנולד. מחקר אחר הראה כי תוצאות מבחני IQ בגיל 4 שנים של ילדים שאמותיהם קיבלו תוספת DHA במהלך ההיריון וההנקה היו גבוהים יותר בהשוואה לילדים שאמותיהם לא קיבלו את התוספת. מקורות טובים ל- DHA הם דגי מים קרים: מקרל, סלמון אטלנטי, הליבוט, הרינג,טונה, בס, קוד ועוד. רמות DHA טובות יושגו אם תצרכי 1-2מנות דג בשבוע ועדיף דג לא מטוגן. במידה ואינך נוהגת לאכול דגים, יש ליטול תוסף המכיל לפחות 200 מ"ג  DHA ביום, החל מהשליש השלישי להריון וגם במהלך ההנקה.