MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

רפלקסולוגיה בהיריון

לאישה הרה יש מוטיבציה חזקה לשנות הרגלי חיים לא בריאים והיא מלאת אנרגיות חיוביות. מכאן שזוהי הזדמנות פז לטיפולים משלימים ולרפלקסולוגיה בפרט.

בקרב הציבור רווחת בדרך כלל דעה כי טיפול רפלקסולוגי במהלך ההיריון עלול להיות מסוכן לעובר. אך אין הדבר כך. גם במהלך שבועות ההיריון עובר הגוף תהליכי איזון, כחלק ממהלך תמידי ומתמשך של המטופל. מה שעלול לעכב תהליך של ריפוי הוא חוסר יכולת להתגבר, להשתנות ולהיפרד מבעיות והרגלים גרועים. דווקא בזמן היריון ניתנת לגוף ההזדמנות להיפרד מבעיות ולחזור לאיזון. לאישה הרה יש מוטיבציה חזקה לשנות הרגלי חיים לא בריאים והיא מלאת אנרגיות חיוביות. מכאן שזוהי הזדמנות פז לטיפולים משלימים ולרפלקסולוגיה בפרט.

מה זה בעצם רפלקסולוגיה?

המילה רפלקסולוגיה לקוחה מהמילה האנגלית REFLECTION שמשמעותה: השתקפות.
יש השתקפות של הגוף השלם בכפות הרגליים. הרפואה ההוליסטית יודעת שלכל אחד מהאזורים בכפות הרגליים יש ייצוג של אחד מהאזורים בגוף השלם כמו מערכת נשימה, עיכול, מערכת הורמונאלית, שרירים, כליות, שתן וכדומה.
באמצעות לחיצות ועיסוי כף הרגל ובאמצעות נקודות הייצוג אנו יכולים ליצור מניפולציה שיוצרת את השחרור והאיזון בגוף באותן מערכות בעייתיות. הרפלקסולוגיה בהחלט יכולה לעזור במקרים של אסטמה או של עצירות, תופעות הרווחות בהיריון. באמצעות הלחיצה נוצרת תגובת שרשרת בגוף שמביאה לאיזון במערכות הגוף.

בעיות בהריון

במהלך תקופת ההיריון עלולות להיווצר תופעות חדשות כגון: יתר לחץ דם, כאבי גב, צרבת, קשיי הרדמות ושינה בלילה, אנמיה, הופעת ורידים, בצקת, עצירות, בחילות והקאות, סכרת היריונית ועוד. תופעות אלו מצטרפות  לבעיות איתן החלה האישה את ההיריון.

והפתרון ?

דווקא מאחר ומדובר בתקופה מאוד דינאמית, בה חלים שינויים משמעותיים מדי יום זו בדיוק הסיבה שבעת תקופה זו יהיה טוב להיפרד מתופעות שהגוף קיבע אותן פיזית ונפשית והפך אותן "לטבע שני". על ידי טיפול תומך שיוענק באותו הזמן יקוים מאזן חדש. לעיתים קרובות הגוף מתעקש ואיננו רוצה להיפרד מהמוכר והידוע לו גם אם זה גורם סבל. מעגלי הפוריות של האישה מעניקים לה לפיכך את האנרגיות והאפשרות "להיטען מחדש" ולהיכנס לאיזון. הרפלקסולוגיה היא כלי בדבר.

כמובן שחשוב לפנות למטפל מוסמך לטיפול בנשים בהריון.