MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

לחץ דם תקין בהיריון

כאן תמצאי מידע על לחץ דם תקין בהריון ותלמדי מה המשמעות של פרמטר זה בתקופת ההריון.

לחץ דם תקין בהיריון – מה המשמעות?

לחץ דם תקין בהיריון הוא פרמטר חשוב מאוד. ליתר לחץ דם עלולות להיות משמעויות קשות לאישה ולעובר. מכאן החשיבות במעקב היריון מסודר ומקצועי.

מהו לחץ דם תקין ? מה צריך להדאיג ומה פחות ?

לחץ דם הוא הלחץ שהדם מפעיל על דפנות העורקים. לחץ זה תלוי בעוצמת התכווצות הלב, גמישות דופנות כלי הדם, נפח וצמיגות הדם ועוד.

מה נחשב ללחץ דם גבוה ? כל מדידה שמעל 140/90.

לעיתים לחץ הדם עלול לעלות עקב התרגשות או לאחר מאמץ. לכן יש לבדוק אותו לאחר שכבר נחת כרבע שעה במרפאה. עלייה בערך התחתון מצביעה לרוב על בעיה. לחץ דם של 130/100 נחשב ללחץ דם לא תקין. יחד עם זאת, כדי לפרש נכון את תוצאות בדיקת לחץ הדם, יש להכיר את הנורמה של האישה ולעקוב. לצורך כך בדיוק נהוג לרשום בכל ביקור בטיפת חלב את לחץ הדם של האישה ההרה.

במהלך היריון תקין יש נטייה לירידה בלחץ הדם בשליש השני להיריון וחזרתו לערכים של תחילת ההיריון או טרום ההיריון במהלך השליש השלישי. זוהי ירידה נורמאלית.

על מנת לזהות מיד מצב של תחילת רעלת היריון נוהגים לעקוב אחר לחץ הדם בחודש התשיעי מדי שבוע ולא מסתפקים במדידה של  פעם בחודש.

למה עלול לגרום יתר לחץ דם ?

יתר לחץ דם בהיריון הוא תופעה שכיחה שעלולה אף להתפתח לסיבוך חמור. כשמונה אחוזים מהנשים שייכנסו להריון, ייפתחו במהלכו יתר לחץ דם. יתר לחץ דם עלול לגרום ללידה מוקדמת והאטה בגדילה תוך רחמית של העובר. רוב מקרי התחלואה מתרחשים בעקבות רעלת הריון ראשונית או משנית ליתר לחץ דם כרוני או מחלת כלי דם אחרת.