MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

הגיינת הפה אצל נשים הרות

הביקור אצל רופא השיניים מעלה חששות אצל רבים מהאנשים, אולם הביקור אצל רופא השיניים בעבור נשים הרות מעלה לעיתים חשש כפול. נשים הרות רבות חוששות כי החשיפה לחומרים רעילים אצל רופא השיניים, צילומי הרנטגן או הכאב שהו חוות בזמן הטיפול עשויים להזיק לעובר, ומקשרות כל ביקור אצל רופא השיניים לסכנה. האם אכן יש בסיס לחששות הללו? כל התשובות במאמר הבא.

במהלך ההריון ישנה נטיה לפתח דלקת ונסיגה של החניכיים. יתר על כן, תזונה לקויה וצחצוח לא נכון יכולים להגדיל את החורים בשיניים, ולגרום לכאבים. לכן, חשוב ואף רצוי כי אישה בהריון תטופל במקרה הצורך אצל רופא השיניים, שכן טיפול כזה הוא הכרחי ואינו יכול להזיק לתינוק.

יתר על כן, חשוב מאוד להקפיד על ביקורות מסודרות ועל ניקיון יסודי של השיניים במהלך ההריון מאחר ואבנית שמצטברת ואינה מטופלת עשויה לגרום לזיהומים אשר מתפתחים במהירות, ולהזיק לשיניים. מחקרים הראו כי נשים בהריון בטרימסטר השני בעלות בעיות חניכיים חמורות עשויות ללדת מוקדם מהרגיל, יותר מאשר נשים בעלות חניכיים בריאות.

בכל מקרה, לפני כל טיפול שיניים כדאי להתייעץ עם הרופא הגניקולוג.

במידה ואכן יש צורך בטיפולי שיניים במהלך ההריון, הנה הטיפולים המותרים:

  • במהלך הטרימסטר הראשון של ההריון מותר לבצע בדיקות קליניות וטיפולים של שיננית. מומלץ להמנע ככל שניתן מצילומים ומטיפולים אחרים.
  • במהלך הטרימסטר השני של ההריון מותר לבצע טיפול של שיננית, או כל טיפול אחר אשר דרוש.
  • במהלך הטרימסטר השלישי של ההריון מומלץ לבצע טיפול שיננית נוסף, וטיפולים אחרים, באם הם אינם דחופים, מומלץ לדחות לאחרי הלידה.

גודש באף במהלך ההריון

במהלך ההריון כלי הדם באף נוטים להתרחב, כך שמורגשת תחושה של גודש באף, ולעיתים גם ישנם דימומים. זו היא אינו תופעה מסוכנת, ואין צורך להיבהל אם היא מתרחשת. התופעה מופיעה בדרך כלל אצל נשים אשר סבלו ממנה גם לפני ההריון, והיא עשויה להחמיר בעונת החורף, כאשר נעשה שימוש בחימום.

מומלץ לצרוך מזונות עתירים בויטמין C כמו פירות הדר על מנת לנסות ולמנוע את התופעה.