MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

הריון וקורונה

כל התשובות לשאלות על הריון וקורונה. האם נשים בהריון בסיכון יתר לקורונה? מה קורה אם נדבקים בקורונה בהריון? מה לגבי בדיקות הריון בתקופת הקורונה ועוד

ניתן להגיע עם מלווה לבדיקה?

לרוב לא ניתן להגיע עם מלווה לבדיקות המעקב ובמקרה של סקירת מערכות או בדיקה חשובה אחרת, שבה יש רצון או צורך של שני בני הזוג להיות נוכחים, ניתן לשתף את מהלך הבדיקה בזום למשל.

מתי לא להגיע למרפאה?

אם את נמצאת חיובית לקורונה, כמובן שאין להגיע למרפאה. ישנן קופות חולים שפתחו מרפאות עבור נשים מבודדות, למניעת שרשרת ההדבקה, על מנת לדאוג למרחב בטוח של הנשים ושל הצוות המטפל. המרפאות המבודדות עוברות חיטויים מוגברים והכל מוכן ומותאם למענה רפואי ויעודי לנשים נשאיות של נגיף הקורונה.
בנוסף, אם את סובלת מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום של יותר מ־38 מעלות צלזיוס, שיעול, קוצר נשימה, הפחתה בתחושת הריח והטעם, כאבי בטן או פעילות מעי מוגברת (שלשול) שהופיעו במהלך השבוע האחרון, או אם באת במגע עם חולה קורונה בשבועיים האחרונים.
במקרים אלו, צרי קשר טלפוני עם הצוות המטפל שלך במרפאה ובקשי פיתרון כמו שיחת יעוץ טלפונית, בוידאו או הפניה למרפאה ייעודית.

לקראת לידה? 

נשים הרות מאומתות קורונה תתאשפזנה במתחם ייעודי. במצב מחלה א-תסמינית או עם תסמינים קלים  תתאפשר לידה נרתיקית  במועד. במידה וקיימת מחלה ריאתית משמעותית תתבצע לידה בניתוח קיסרי עם הכנה תרופתית להבשלת ריאות העובר כאשר הניתוח מתבצע לפני תקופת מועד הלידה.  
אין ספק שכדי להגיע הכי מוכנה ללידה, מילת המפתח היא הכנה מוקדמת. 
כדי שהתהליך המופלא הזה יהיה כמה שיותר חיובי עבורך, יש צורך להתכונן בארבעה מישורים:
1. לאגור ידע ולהכיר את המקום בו את עתידה ללדת וכן את תהליך הלידה
2. לדאוג שיהיו איתך דברים שעוזרים לך להירגע
4. להבין מהם הנהלים בתקופת הקורונה

קראי כאן איך להגיע מוכנה ללידה בתקופת הקורונה >

*האמור לעיל אינו מהווה המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית מקצועית. התכנים המופעים באתר נועדו להרחבת הידע האישי של המשתמשים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה. בכל מקרה יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני קבלת טיפול.