MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

סקר בתי יולדות

בשבוע 34 להריון ובמהלך ההריון בכלל חשוב לדעת מה חשוב בעת בחירת חדר יולדות ולהכיר לעומק את הנושא. לפרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר מטרנה - הכי קרוב לאמא

הכנה ללידה – סקר בתי יולדות – ההבדלים המרכזיים
מה חשוב לדעת בעת ההחלטה על חדר היולדות

לקראת הלידה ואולי אף לפני דומה שתלך ותתגבש אצלך ההחלטה היכן כדאי ללדת. ייתכן שתתלבטי בין שני בתי יולדות ויקשה עלייך להחליט. לטובת העניין מועלות כאן מספר נקודות למחשבה ולהשוואה בנושא.

לידה בדגש על טבעיות, תמיכה ליולדת הבוחרת ללדת בשיטה הטבעית:

יש בתי חולים השמים דגש על העניין ואחרים קצת פחות. כיום הגישה היא לאפשר לידה טבעית לכל דורשת, אך יש בתי חולים ששדרגו את הנושא ומאפשרים מעבר לכך: לידת מים (בבית היולדות מאיר בכפר סבא), או כאלה אשר בנו מערך שלם הנותן אפשרות ללידה טבעית, מעבר לסתם לידה ללא אפידורל (לדוגמא: המרכז ללידה טבעית של בית החולים תל השומר).

התנאים במחלקת יולדות: אמנם מדובר בשהייה קצרה של 48 שעות, אולם תמיד ייתכן מצב בו תבלי שם חמישה ימים במקרה שנאלצת לעבור ניתוח קיסרי. וכן, התנאים במחלקה חשובים: כמה יולדות בחדר ? האם קיימת מקלחת צמודה ? טיב המזון המוגש ליולדות ?

מחלקת תינוקות: אם חשוב לך מאוד להניק הרי ששיטת הביות תתאים לך מאוד. מצד שני, אם את מחפשת לאגור כוחות ולא להיות צמודה לתינוק לאורך כל היום, הרי שתהיי ודאי מעוניינת שהתינוק ישהה מרבית שעות היום בתינוקייה. קיימים בתי יולדות שעברו לביות מלא, ללא אופציה אחרת. כדאי לבדוק כיצד נוהגים בבית היולדות שם את מעוניינת ללדת.

מדיניות הנקה: האם קיימות מדריכות הנקה או שבית היולדות מסתפק באחיות מחלקת יולדות ? אם את לפני לידה ראשונה חשוב ביותר שתהיה יועצת הנקה מוסמכת בשטח. אי יכולת להניק עלולה ליצור אצלך תסכול אדיר ומכאן הדרך לכישלון קצרה, וחבל.

רופא מרדים: האם קיים כזה העומד לרשות היולדות, או שיש לחלוק אותו עם מחלקות נוספות בבית החולים ? יש לנושא חשיבות גדולה, מכיוון שבשעת כאבי הצירים לא תהיה לך סבלנות לחכות ולחכות לבואו.

האם קיימת בבית החולים מלונית ? לעיתים לא מדובר בסתם פינוק אלא בצורך אמיתי. אחרי ההיריון הארוך והלידה המייגעת תהיי מעוניינת במקום שיטפל בך היטב ויעזור לך להתאושש, עם תנאים טיפה יותר טובים מאשר מחלקת יולדות רגילה. בייחוד לאחר לידה ראשונה, כאשר אין עוד ילדים אשר מחכים לשובך לבית, זהו מקום מצוין להתענג ולהכיר בו את התינוק שלך בתנאים מפנקים ונעימים. לך, ולבעלך. אם חשובה לך אופציית המלונית, הרי שאת חייבת לשריין מקום זמן סביר מראש -  יש לקחת הדבר בחשבון. (במרכז: ליס, תל השומר ובלינסון בעתיד הקרוב).

הקפדה על שעות ביקור: לפעמים מבקרים של שכנה לחדר אשר מתנחלים בחדר המשותף ולא עוזבים יכולה להיות סיטואציה מאתגרת. את עייפה וחלשה לאחר הלידה והם מרעישים ובקיצור – בא לך שקט. ולכן, חשוב לבדוק עד כמה מקפידים באותו בית יולדות על אכיפת שעות הביקור.