MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

פוליסת ביטוח לרך הנולד

בזמן שבוע 26 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת על פוליסת ביטוח רפואי לרך הנולד

ביטוח בריאות לרך הנולד

כל הורה מעוניין לתת לילד שלו את הטוב ביותר בעבורו, בטח כשמדובר בביטחון רפואי. על מנת לתת לרך הנולד ביטחון רפואי טוב עלינו לבחור מבין מגוון רחב של פוליסות ביטוח שונות את פוליסת הביטוח הטובה ביותר, מה שעשוי להיות מבלבל ומתסכל.

מה הם הפרמטרים לבחירת פוליסת ביטוח טובה, וכיצד ניתן לחסוך בהוצאה מיותרת?
המטרה הראשית של פוליסת הבריאות היא לתת מענה במקרים בהם נתקלה המשפחה בזעזוע כלכלי עקב אירוע חריג שתקף את אחד מבני המשפחה. חשוב מאוד לבדוק כי פוליסת הבריאות מעניקה מענה הולם וכוללני בעת מחלה של אחד מבני המשפחה, וכי היא מכסה את כלל הסכנות העלולות לצוץ בעקבות מאורע זה. אירוע חריג יכול להתבטא במספר דרכים: באם יש לאחד מבני המשפחה צורך בתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות, באם יש לאחד מבני הבית צורך בטיפולים שאינם ניתנים בארץ, באם אחד מבני הבית נזקק חלילה להשתלת איברים, או באם יש צורך בניתוח באופן פרטי. כל אחד מהמקרים הללו מעמיד את המשפחה בפני הוצאות כלכליות גדולות ולא מתוכננות, וחשוב מאוד כי הביטוח יעניק מענה במקרים מסוג זה.

מי הם שלושת ספקי ביטוח הבריאות?

- קופות חולים המחוייבים להעניק טיפולים או לתת תרופות הכלולים בסל הבריאות
- ביטוח בריאות משלים הניתן בקופות החולים השונות
- ביטוח בריאות פרטי, הנעשה בחברת ביטוח מיוחדת
- לעיתים, קיימת חפיפה בחלק מן הכיסויים המוענקים על ידי אחד משלושת הגופים הללו, ולכן נוצר
  למעשה מצב בו רוכשים מוצר ביטוחי מספר פעמים, עובדה המייקרת את העלות החודשית של
  הביטוח.

איך ניתן להתגבר על החפיפה ולבצע רכישה נכונה?

חשוב מאוד לדעת כי רוב הפוליסות הניתנות בחברות הביטוח הינן פוליסות שיפוי, כלומר כאשר ישנו צורך בהליך ניתוחי חברת הביטוח משלמת את כלל ההוצאות בגין הניתוח. בכל המקרים בהם למבוטי שני ביטוחים חופפים, הביטוח מפצה את הלקוח בגין הוצאות הניתוח רק באופן חלקי, או שאינו מפוצה כלל!

הפיתרון הוא לרכוש בנוסף לביטוח המשלים גם פוליסת פיצוי לכלל הניתוחים המבוצעים באופן פרטי. פוליסה זו מבטיחה פיצוי מלא בעבור כל ניתוח, הן פרטי, והן במסגרת סל הבריאות. פוליסת הפיצוי פועלת כך בעבור מקרים בהם ישנו צורך בניתוח, בכל שאר המקרים היא פועלת כפוליסת שיפוי, הסדר החוסך עלויות מיותרות, אך גם מעניק את הביטחון הרפואי הנדרש.

חשוב מאוד לדעת כי פוליסות אשר מתימרות להיות ייחודיות בעבור תינוקות או ילדים, אינן אלא תעלול שיווקי. ביטוח בריאות המשותף לכלל המשפחה טוב גם בעבור ילדים ותינוקות, בעוד היא כוללת את שלל התנאים שהוזכרו.