MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

ברית מילה

בשבוע 38 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת לברר, בלידת בן, על ברית מילה ובחירת מוהל. למידע ופרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר מטרנה..

ברית מילה – בחירת מוהל, סיכונים אפשריים

אמנם ברית המילה היא עניין שגרתי למדי, אך אין להקל ראש בדבר. כדאי מאוד לחפש ולהתאמץ למצוא מוהל טוב. כדאי להתייחס לברית כאל ניתוחון קטן, מעבר להיותו מצווה ביהדות. יש לבחור ולחפש בעל מקצוע טוב.

מה חשוב ? על מה להקפיד ? מה הסיכונים בברית מילה ?

סיכונים בברית המילה

הפקידו לבחור מוהל מקצועי, העומד בדרישות על מנת להימנע מהדברים הבאים:

- דימומי יתר, שאינם נראים טבעיים און נורמליים

- זיהום
- פגיעה בעטרת הפין
- נמק באיבר המין
- הידבקות של שאריות עורלה לאיבר המין
- חיתוך שאינו סימטרי של העורלה.

לא תמיד ניתן לזהות את הסיבוכים הנ"ל. חלקם מתגלים בגיל הרבה יותר מבוגר כמו למשל חיתוך חלק גדול מדי של העורלה העשוי לגרום לכאב ועיקום  בזקפה בגלל עור שנמתח מדי. סיבוך של היצרות פתח השופכה מאפיין 5% מהזכרים לאחר ברית מילה ועשוי להצריך ניתוח תיקון.

על מה חשוב להקפיד בבחירת מוהל?

מיהו המוהל ?

1.לוודא כי המוהל הינו בעל מקצוע מוסמך ואף מומחה בביצוע ברית המילה. יש לוודא כי עבר את כל ההכשרות הנדרשות אצל הגורמים המוסמכים לדבר.

2.עלינו לוודא כי ברשותו מסמכים המעידים על הכשרתו, כי הוא מחזיק בידו רישיון בתוקף מטעם הרבנות הראשית לישראל, הוועדה הבין-משרדית למשרד הבריאות ומשרד הדתות וכי הוא חבר באיגוד המוהלים הארצי.

3.יש לוודא כי ברשותו ביטוח אחריות מקצועית המגן עליו ועלינו מהבעיות הרפואיות והקוסמטיות שעלולות להפתיע ולהכות בנו ובתינוק הקטן.

שירות ואחריות: לוודא כי המוהל פועל עפ"י סטנדרטים רפואיים גבוהים. הפעולה מצריכה טיפול ופעולות עפ"י קריטריונים רפואיים (כלים שעברו חיטוי וסטריליזציה, מוצרים רפואיים נלווים ועוד...).

כיצד ניתן לחסוך כאבים לתינוק?

מכיוון שלא ניתן לקבוע בוודאות מה יכאב לתינוק יותר, ברית לא מאולחשת או זריקת אלחוש קיים פתרון ביניים של אלחוש משחתי. אלחוש משחתי ניתן לרכישה בכל בית מרקחת, בהמלצת רוקח, ואינו מחייב מרשם רופא. טיפול ע"י משחת אלחוש יכהה באופן וודאי את תחושותיו של התינוק והוא יסבול פחות. עם זאת, הטוב ביותר עבור התינוק הינו מוהל מיומן, מומחה וזריז המבצע את הפעולה בפעם אחת טובה ונכונה בלבד.

כדאי לוודא כי המוהל יקדיש מספיק זמן לטקס הברית שלכם ולא ימהר להגיע לטקס הבא. לחץ שכזה עלול לפגוע בתשומת ליבו ובהקפדתו על שלבים בתהליך. המוהל עשוי לבצע ביקור בית למחרת בו יבדוק את התינוק וידריך את ההורים כיצד לטפל בתינוק ובמקום הברית.