MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

דולה ותומכת לידה

בזמן שבוע 26 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת למי מתאים דולה ותומכת לידה.למידע ופרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר חברת מטרנה.

דולה ותומכת לידה – למי זה מתאים ?

ענת ויריב מצפים לילדם הראשון. ענת כבר הבהירה מראש כי  היא מעוניינת להיעזר באותה דולה שתמכה בחברתה הטובה ביותר בלידתה. המחמאות וההמלצות שחברתה הרעיפה על הדולה ועל התהליך כולו שכנעו את ענת כי העניין כדאי ביותר. יריב מצדו זורם עם אשתו. הוא אף חש הקלה שעוד גורם יהיה מעורב בתהליך ויוריד מהלחץ שודאי יהיה מנת חלקו ברגע האמת.

מנגד, שירי וערן כלל אינם מעוניינים לשמוע על הרעיון. מדובר בחוויה פרטית ואינטימית שלהם. הם עברו קורס הכנה ללידה וסומכים על מיילדת בית החולים. הם שלווים ומלאי בטחון עצמי ואינם זקוקים להתערבות של מישהי חיצונית בלידה.

לכל זוג האמת שלו. בחוויה האדירה של הלידה אין אמת אחת מוחלטת ואין נכון ולא נכון. הגוונים והטעמים שונים ומגוונים: יש זוגות שיפסלו על הסף תמיכה של דולה ויש זוגות אשר יחפשו בנרות תומכת לידה כבר מתחילת השליש השני. להוסיף פלפל לעניין, ייתכן ויהיו הבדלי גישות בין בעל ואישה לדבר. לעיתים האישה תלחץ לקחת תומכת לידה והבעל יתנגד ולא יבין את התעקשותה. לעיתים ייתכן מצב כי הבעל יהיה זה אשר יהיה מעוניין שאשתו תיתמך על ידי מישהי מקצועית ובתשלום, על מנת לא להיות תלויים בצוות בית החולים העסוק והטרוד. יש בעלים אשר אינם מסוגלים ללוות את נשותיהם בחדר הלידה ולגביהם תומכת לידה היא הפתרון האולטימטיבי לעניין.

כך או אחרת, בעניין מעורבים שיקולים שונים ומרובים.

ומהי בעצם דולה ?

דולה הינה תומכת לידה מוסמכת. היא תומכת ביולדת ובבן זוגה בהריון, בלידה ואחריה. תומכת לידה עובדת בלידות בבתי החולים ברחבי הארץ וגם בלידות בית. היא עובדת בשיתוף עם הצוות הרפואי, מיילדות, אחיות ורופאים. הדולה אינה מבצעת בדיקות רפואיות ובדרך כלל אין לה הכשרה רפואית רשמית. היא למדה באחד המוסדות בארץ שמכשירים תומכות לידה . הקשר עם הדולה אינו מחליף את הצורך בבדיקות ומעקב אצל הרופא המטפל. הדולה נותנת תמיכה רגשית וגופנית ליולדת ולבן זוגה, מייעצת בנושאים הקשורים להריון, לידה, הנקה וטיפול בתינוק. היא מכינה יחד עם הזוג את תוכנית הלידה. הדולה מלווה את היולדת ובן זוגה לחדר הלידה, מסבירה בכל רגע את המתרחש בשלבי הלידה השונים ומאפשרת לזוג לקבל החלטות במהלך הלידה המבוססות על מידע.

מהם היתרונות של לידה עם דולה?

 מחקרים מצביעים כי הסתייעות בתומכת לידה מוסמכת מביאים לתוצאות חיוביות כדלהלן: * לידות קצרות יותר. * הורדת הצורך במשככי כאבים * הורדת הצורך בחתך חיץ * הורדת הצורך בניתוחים קיסריים ב 50% * מצב וולד טוב יותר * שביעות רצון גבוהה יותר מהלידה * פחות שימוש בחומרי זירוז (פיטוצין) * 40% פחות שימוש בלידת מלקחיים * 60% פחות שימוש באפידורל .

יחד עם זאת, ולמרות כל היתרונות האמורים, לידה עם דולה אינה האופציה היחידה או הטובה ביותר.

חשוב מאוד כי תהיה נכונות להכניס מישהו חיצוני לאינטימיות של התהליך. אם אינכם שלמים עם הדבר או מרגישים כי הוא מיותר, אין כל צורך לחוש שלא בנוח. לכו עם התחושות שלכם.