MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

התערבות הסבים לעתיד

בזמן שבוע 40 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת על התערבות עתידית של הסבים לעתיד.

לקראת הלידה הקרבה, השמחה במשפחה המורחבת גדולה. בן ונכד צפוי להיוולד ! מדובר בהתרגשות עצומה מצד שתי משפחות: ארבעה סבים וסבתות. אך כדאי גם שתקחי בחשבון שיש אפשרות שתהיי חשופה לשלל עצות ובקשות שלעיתים לא יראו לך.

הלידה היא אירוע משמח מאין כמוהו. הרצון לשתף את הסב והסבתא גדול. אמך ואביך או חמך וחמותך יהוו כוח עזר אדיר בזמן הטיפול בתינוק. אין כמו סבתא נאמנה העשויה לעזור בכביסות, ניקיונות, בישולים ובטיפול בתינוק, כמובן.

אך לעיתים הגבול הדק שבין עזרה מקיפה לבין התערבות בעניינייך עלול להיות דק ביותר. אם את כבר מקבלת הוראות כיצד להניק, איך להשכיב, כיצד להלביש ובייחוד כיצד לא לעשות דברים, הרי שמדובר כבר ביותר מ"סתם עצה".

חבל יהיה לריב. אפשר להקשיב לעצות, אפשר לעשות עצמך כמקשיבה בקשב רב להוראות. הרי אחרי הכול מדובר באנשים עם ניסיון. מצד שני, לאחר תום מתן ההוראות נהגי כפי רצונך. את האמא של התינוק, וגם לך יש את האינטואיציות שלך, על אף היותך "חדשה בעסק". ולכן, בתום עוד יום של האכלות, רחצה, הלבשה וכו', מדובר עדיין באינטימיות המשפחתית שלכם בלבד: ההורים והתינוק.

יש מקום לאסרטיביות ולסירוב עדין בנוגע לבקשות או הוראות אשר נשמעות לכם שלא במקומן. מצד שני כדאי לזכור כי קיים רצון אדיר מצד הסב והסבתא לעזור ולהיות מעורבים בגידול הנכד החמוד, ולכן יש לקבל את העצות ברוח טובה.