MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

חוזרים הביתה עם התינוק

בשבוע 41 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת על הימים הראשונים לאחר הלידה וחזרה הביתה.

יום השחרור המיוחל הגיע ואתם משתחררים בשמחה מבית החולים. עתה תגיעו לדבר האמיתי: גידול התינוק בכוחות עצמכם. כאן לא תהיה אחות אשר תוכל לייעץ לכם מיידית מה לעשות ואיך לנהוג בתינוק. בצד האושר הגדול לקבל את תינוקכם לבית ולחדר אשר הכנתם עבורו אתם ודאי חוששים ואף מפחדים לא מעט.

איך נדע מתי הוא רעב ? כיצד נדע שאכל מספיק ? איך נדע לזהות בכי של עייפות? איך מודדים לו חום ? איך נדע לעשות אמבטיה ראשונה ? כמה שכבות להלביש ? מתי ינשור חבל הטבור ?

כל כך הרבה שאלות. בימים ובשבועות הראשונים הטיפול האינטנסיבי בתינוק הזעיר יכלה כל חלקה טובה של אנרגיה. תהיו עסוקים 24 שעות בטיפול בתינוקכם ובעבודות מסביבו: בישול, כביסות, ניקיון, קניות.

ודאי תחששו ותשאלו עצמכם אם אתם נוהגים נכון בשעת החלפת החיתול, בשעת האמבטיה, בשעת ההאכלה, בשעת ההלבשה.

בימים הראשונים לשהייה בבית, נשים רבות מסתייעות בעזרה מצד אמן, או מצד חמותן, או מצד כל קרובה שמוכנה לתרום מניסיונה ומזמנה. עם הזמן וככל שהשבועות נוקפים מגיע הביטחון שבגידול התינוק. האמא לומדת בנקל לזהות את סוגי הבכי, את ההעדפות של התינוק לגבי שינה, אכילה, או סתם עייפות. עם הכרת דפוסי ההתנהגות של התינוק יפיג הביטחון את החששות והפחדים מהלא נודע.

ההתרגשות מגידול תינוקכם , יחד עם זאת, לא תחלוף. החיוך הראשון, הצחוק הראשון, הרמת הראש, היש נהדר מאלה ? כל "חוכמה" קטנה של תינוקכם תמלא אתכם באושר גדול ובהתרגשות גדולה מאין כמוה.