MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

תדירות הבדיקות ומעקב אחיות - מעקב הריון

מעקב ההיריון נועד לוודא כי אינך מפתחת בעיה כלשהי העלולה להזיק לך ולעוברך. אין צורך להיבדק מדי שבוע או שבועיים שעה שההריון מאוד צעיר. יחד עם זאת, עם היכנסך לחודש תשיעי תדירות הפגישות עם אחות טיפת חלב ועם רופא הנשים עולה.

במהלך תקופת מעקב הריון, תתבקשי להקפיד ולוודא כי העובר מרגיש טוב ואת מרגישה תנועות, כי הערכת המשקל מתאימה לגיל ההיריון, כי העובר מונח במצג ראש וכי כמות מי השפיר תקינה. במידה ונמצאת איזושהי בעיה יטופל העניין מיידית.

לדוגמא, עובר במצג עכוז בשבוע מתקדם - נכון, הוא בהחלט עשוי עוד להתהפך גם בשבוע 39, אך הדבר דורש ביקורת והמשך מעקב אחר מהלך ההריון. במידה ואין שינוי במצג תאלצי לקבוע ניתוח קיסרי.

מי שפיר - במידה וקיים ריבוי, תצטרכי לבצע בדיקה לסכרת מלאה. מיעוט מי שפיר גם הוא ידרוש מעקב גדילה ובדיקה מעמיקה לסיבה ובמקרים הקשים ליילוד העובר.

בנוסף, במהלך מעקב ההריון תתבקשי גם לבצע בדיקות שבשגרה - כגון בדיקות לחץ דם ובדיקות דם על פי הנחיות הרופא. בייחוד בהריון, חשוב לדעת כי לחץ הדם תקין ואין חלבון בשתן. (סימני רעלת היריון).

מעקב אחר תנועות העובר - הוא חשוב ביותר בשלב זה ואת תתבקשי להמשיך ולעקוב אחר מספר מינימאלי של כ -25 תנועות המפוזרות על פני כל היום. במידה ואת חשה בירידת בתנועות, בהיחלשותן וכד' תתבקשי להגיע ישירות לאחות לבדיקת מוניטור ולפי הצורך תופני אף לחדר לידה.

לפיכך, ניתן לסכם כי החל מחודש תשיעי להיריון הביקורות נעשות צפופות מעט יותר. יחד עם זאת, אם את חשה בטוב ואין פרמטרים לבעיות כלשהן, אין צורך לגשת מעבר לכל שבועיים לאחות טיפת החלב או לרופא המטפל.

ומה קורה אם ההיריון נמשך אף לחודש עשירי...?

אם ההיריון הגיע לתום שבוע 40 וטרם ילדת (מה שקורה לנשים רבות) תופני אחר כבוד למעקב היריון כבר בבית היולדות. הביקורות שם ילכו ויעלו בתדירותן ככל שההיריון יתקדם והלידה תתאחר.