Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
חפש
שתפו את Article
X
שבוע 26 להריון

שבועות הריון: שבוע 26 להריון - מה קורה לך ולעובר?

 

כאן תמצאי מידע על התפתחות העובר שלך ועל כל מה שעובר עליך בשבוע 26 להריון וגם טיפים לתזונה בהריון
 

נכתב בשיתוף עם: ד"ר זוהב אפרים מומחה לאולטרסאונד במיילדות וגינקולוגיה ופוריות

מה עובר עליך?

לרגל כניסתך לשליש השלישי של הריונך, את בהחלט יכולה לבדוק את האפשרות להצטרף לקורס הכנה ללידה.

תופעת ה"כמעט התעלפות":
אם את סובלת מנטייה ללחץ דם נמוך, לפני או במהלך ההיריון, ייתכן שתחושי, בעיקר בחודשי ההיריון הראשונים ולקראת סוף ההיריון, בתופעת ה"כמעט התעלפות". ההסבר לתופעה הוא שהשרירים שסביב כלי הדם נחלשים, וכאשר נעשה שינוי פתאומי בתנוחת הגוף, כמו מישיבה לעמידה, בורח דם מהראש, והתוצאה היא חולשה ואפילו עילפון.
למניעה, השתדלי לא להימצא במקומות צפופים וחמים, אל תעמדי זמן רב במקום אחד והשתדלי לא לעבור במהירות ממצב אחד לאחר. בכל מקרה,  מדובר בתופעה שחולפת לרוב בתום השליש השני.
אם את מוצאת את עצמך במצב של "כמעט התעלפות", בצעי פעולות שיעזרו לך לזרז את זרימת הדם לראש: התיישבי והכניסי את ראשך בין רגלייך. אם המצב לא משתפר, אווררי את החדר, שכבי והרימי את רגלייך כך שיעברו את גובה ראשך. 

כדאי לבדוק:
ספירת דם. מצבים של סחרחורת, חולשה וחיוורון עלולים להצביע על מחסור בברזל – אנמיה. לכן, כדאי לבצע ספירת דם. ייתכן שמאגרי הברזל בגופך הידלדלו עקב גדילתה של השליה והתפתחות העובר, שמגבירים את הצורך של הגוף בכדוריות דם אדומות ובברזל. לכן חשוב בתקופת ההריון להקפיד על צריכה מספקת של ברזל מתוספים או מהמזון. במידה ואין אנמיה  תפני לרופא המטפל.

מה קורה לעובר?

משקלו המשוער של עוברך בשבוע הנוכחי הוא כ-900 גרם, ואורכו כ-35 ס"מ. בשלב זה של ההריון העובר פעיל מאוד, ותנועות הגוף שלו מורגשות היטב. גם תנועות הנשימה העובריות מתגברות, והוא בולע מי שפיר. עיניו נפתחות והוא הופך רגיש יותר לקולות. בלוטות הטעם של העובר כבר מפותחות והוא יכול להבחין בין טעמים של מתוק ומלוח.

תזונה מומלצת עבורך בשבוע זה
כדאי לאכול: כל מה שבריא ומזין
את עולה במשקל, גם הבגדים החדשים כבר לוחצים, בשקילה אצל אחות מעקב היריון את רואה משקל שלא היית בו בחיים. את נלחצת. אולי הגזמת? אבל זה לא הזמן לעשות דיאטה. צריך לאכול בריא, ולוותר קצת על ממתקים ומשמינים. לא לוותר על אוכל בריא!

אם את אוכלת מעט מדי בהיריון, העובר אולי לא יקבל את כל הנדרש לו, והדבר ישפיע על התפתחותו. יש תיאוריות הטוענות כי הדבר ישפיע על מצבו הבריאותי גם כאדם בוגר. הסביבה העוברית מאמנת את העובר להתמודד עם
מצבים, ובדומה ימשיך גם מחוץ לרחם. 

מה לאכול ולשתות?

  • ירקות במגוון צבעים ובכל אופן הכנה
  • שתייה מרובה
  • נשנושי פרי טרי בין הארוחות, כדי למנוע נפילות סוכר וכתחליף בריא למתוקים
  • בכל ארוחה עיקרית לשלב דגנים, רצוי מלאים כמו לחם מלא, אורז מלא, שיבולת שועל, קוואקר, בורגול, פסטה
  • לגוון פעמיים בשבוע את מנות הדגנים בקטניות כמו גרגרי חומוס, עדשים
  • לאכול בשר רזה של עוף או הודו או בקר, רצוי אדומים, לפחות 2-3 בשבוע
  • לשלב בתפריט היומי לפחות שלוש מנות חלב ומוצרי חלב רזים כמו חלב עד 1%, יוגורט עד
  • 3% וגבינות לבנות עד5%
  • לאכול פעמיים בשבוע דגי ים צפוני כמו סלמון, מקרל, הליבוט ועוד
  • לתבל בשתיים-שלוש כפות של שמן זית או קנולה. לגוון (במתינות) בממרחים כמו טחינה ואבוקדו
  • להתפנק בחטיף קטן, בריא וטעים
     

קראו עוד

למה כדאי לכם להצטרף למועדון מטרנה?

תוכן רלוונטי
חפש

עדיין לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

נסו את מנוע השאלות החכם שלנו. תמיד יש לנו משהו בשבילכם