Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
חפש
שתפו את Article
X
שבוע 26 להריון

כאן תמצאי מידע על התפתחות העובר שלך ועל כל מה שעובר עליך בשבוע 26 להריון וגם טיפים לתזונה בהריון
 

שבועות הריון: שבוע 26 להריון - מה קורה לך ולעובר?

 

נכתב בשיתוף עם: ד"ר זוהב אפרים מומחה לאולטרסאונד במיילדות וגינקולוגיה ופוריות

מה עובר עליך?

לרגל כניסתך לשליש השלישי של הריונך, את בהחלט יכולה לבדוק את האפשרות להצטרף לקורס הכנה ללידה.

תופעת ה"כמעט התעלפות":
אם את סובלת מנטייה ללחץ דם נמוך, לפני או במהלך ההיריון, ייתכן שתחושי, בעיקר בחודשי ההיריון הראשונים ולקראת סוף ההיריון, בתופעת ה"כמעט התעלפות". ההסבר לתופעה הוא שהשרירים שסביב כלי הדם נחלשים, וכאשר נעשה שינוי פתאומי בתנוחת הגוף, כמו מישיבה לעמידה, בורח דם מהראש, והתוצאה היא חולשה ואפילו עילפון.
למניעה, השתדלי לא להימצא במקומות צפופים וחמים, אל תעמדי זמן רב במקום אחד והשתדלי לא לעבור במהירות ממצב אחד לאחר. בכל מקרה,  מדובר בתופעה שחולפת לרוב בתום השליש השני.
אם את מוצאת את עצמך במצב של "כמעט התעלפות", בצעי פעולות שיעזרו לך לזרז את זרימת הדם לראש: התיישבי והכניסי את ראשך בין רגלייך. אם המצב לא משתפר, אווררי את החדר, שכבי והרימי את רגלייך כך שיעברו את גובה ראשך. 

כדאי לבדוק:
ספירת דם. מצבים של סחרחורת, חולשה וחיוורון עלולים להצביע על מחסור בברזל – אנמיה. לכן, כדאי לבצע ספירת דם. ייתכן שמאגרי הברזל בגופך הידלדלו עקב גדילתה של השליה והתפתחות העובר, שמגבירים את הצורך של הגוף בכדוריות דם אדומות ובברזל. לכן חשוב בתקופת ההריון להקפיד על צריכה מספקת של ברזל מתוספים או מהמזון. כמובן לפנות לרופא המטפל.

מה קורה לעובר?

משקלו המשוער של עוברך בשבוע הנוכחי הוא כ-900 גרם, ואורכו כ-35 ס"מ. בשלב זה של ההריון העובר פעיל מאוד, ותנועות הגוף שלו מורגשות היטב. גם תנועות הנשימה העובריות מתגברות, והוא בולע מי שפיר. עיניו נפתחות והוא הופך רגיש יותר לקולות. בלוטות הטעם של העובר כבר מפותחות והוא יכול להבחין בין טעמים של מתוק ומלוח.

תזונה מומלצת עבורך בשבוע זה
כדאי לאכול: כל מה שבריא ומזין
 

מה לאכול ולשתות?

מה ניתן ליטול:

ניתן ליטול אומגה 3 במידה ואינך מגיעה לכמות המומלצת בהריון מתפריטך

חומצות השומן אומגה 3, ובמיוחד EPA ו-DHA, חיוניות להתפתחות מערכת העצבים של העובר. חשיבות צריכת אומגה 3 עולה בטרימסטר השלישי שבו יש התפתחות מואצת של המח ומערכת העצבים המרכזית.

היכן נמצאת במזון:
בעיקר בדגי ים צפוני שמנים, דוגמת מקרל, סלמון, טונה והליבוט.

ההמלצה בהריון:
ההמלצות הבינלאומיות קובעות כי "על כל אישה הרה ומיניקה לצרוך  לפחות 200- 300 מ"ג
DHA ביום".

מה לקחת:
כמוסה המכילה 300 מ"ג
DHA ו- 100 מ"ג EPA – המינון המתאים להיריון והנקה (יחס של 3:1). מדוע? כי כאשר נבדקו כמויות ה-DHA  וה-EPA  שהאם מעבירה לתינוקה בהנקה, עלה שסביב כל העולם מתקיים היחס של 3:1.

איך לקחת:
עם הארוחה – אפשר יחד עם תוסף ברזל ומולטי ויטמין.

אם התוסף מעורר בחילה או מעלה ריח לא נעים של דג, נסי ליטול בארוחה בנפרד מהתוספים האחרים, והשתדלי לעשות זאת בזמנים שבהם אינך חשה בחילה.
*טיפ להפחתת הריח – אחסני את התוסף במקרר.

קראו עוד

למה כדאי לכם להצטרף למועדון מטרנה?

להצטרפות

תוכן רלוונטי
חפש

עדיין לא מצאתם את מה שאתם מחפשים?

נסו את מנוע השאלות החכם שלנו. תמיד יש לנו משהו בשבילכם

Nestlé Materna