MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

שיחות נשים – עד כמה להקשיב ולהתייעץ עם החברות

בזמן שבוע 23 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת עד כמה להקשיב ולהתייעץ עם החברות.למידע ופרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר חברת מטרנה

שיחות נשים – עד כמה להקשיב ולהתייעץ עם החברות

את בהיריון. את מוקפת בים של מידע. ספרים, עיתונים, מגזינים או אינטרנט. יחד עם זאת, לעיתים תעדיפי את המידע ממקור ישיר. ואז, אין כמו חברות איתן ניתן להתייעץ בלי להרגיש שאת "מנדנדת", כפי שרופא הנשים נותן לך לעיתים להרגיש. מצד שני, לעיתים את מחפשת בשעת ההיריון את האינטימיות שלך ואת רוצה "ללכת" אחר האינטואיציות שלך. לא כולן מבינות זאת. מה לעשות ?

בעת ההיריון יש נטייה טבעית לחפש אחר מידע. מה הם סימני ההיריון, מתי תופענה הבחילות, מתי תחלופנה ההקאות, מתי יוצאת הבטן, מתי עושים בדיקת שקיפות עורפית, איזה רופא נחשב לטוב ביותר ועוד שאלות רבות. הריון ראשון הוא מסע אל הלא נודע. ובתור שכזה, לכל אישה חשוב להשיג את המידע שייתן מענה לשאלותיה, ללבטיה ולחרדות שעלולות לצוץ.

מקור תומך ונעים לצורך כך תהינה החברות. אישה שכבר עברה היריון היא מקור מצוין למידע. דרכה ניתן ללמוד על כל הבדיקות, על כל הרופאים ועל כל התהליך עצמו. בתור חברתך, סביר מאוד להניח שהיא תמליץ לך מכל הלב בכל נושא עליו תבקשי לברר. בנוסף , היא תעניק לך את התמיכה הנפשית שרופא הנשים לעולם לא ייתן. עייפות ? בחילות ? טחורים ? צרבות ? גם היא הייתה לא מזמן במסע המפרך הזה, והיא תעניק לך כתף חמה להישען עליה.

אך לעיתים קורה שהקרבה עשויה להביא גם לקרבת יתר בלתי רצויה. מה שהתאים לחברתך בשעתה לא מתאים בהכרח גם לך. הצרבות מהן סבלה, והצירים המוקדמים שהופיעו אצלה בשבוע 30 לא הופיעו אצלך, למזלך. מצד שני סבלת גם סבלת מעצירות, והיא לא הבינה על מה את מדברת. כך שכדאי לקחת את העצות בעירבון מוגבל, גם אם הן מגיעות ממקור קרוב ואמין.

לעיתים אף עלול להיווצר מצב של חטטנות. נכון, ביקשת עצה, אך לא מעבר לכך. את עדיין "ילדה גדולה" ויכולה להחליט בעצמך אם תעשי את דיקור מי השפיר או לא. הפעלת לחץ או הבעת דעה היא כבר התערבות, ואת זאת לא ביקשת.

מכאן, לעיתים עצות בין חברות עלולות לגרום למתח כלשהו. חברתך מבקשת את טובתך, אין ספק. חברתך בעלת ניסיון. אולם גם לך יש אינטואיציות, הרגשות והעדפות. למרות שזהו הריונך הראשון ודאי יש לך דעות מוצקות בנושאים מסוימים. ולכן, אל לך לנשוב לפי הרוח של חברה זו או אחרת. דבר אחד בטוח - מה שחברותייך יוכלו להעניק לך תהיה תמיכה נפשית ואוזן קשבת ל"קיטורייך" אודות ההיריון.