MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

איך יודעים שהלידה מתקרבת?

אחד מהחששות הגדולים של נשים לקראת לידה הוא חוסר הידיעה - איך אפשר לדעת מתי להגיע לבית החולים? צירים? פקק רירי? ירידת מים? מהם הסימנים החד משמעיים שהגיע הזמן ללדת? חדדי את החושים, זה מתקרב..

שמעת הרבה עצות, קראת המון אודות הסימנים ובכל זאת את מהוססת. אל דאגה, זה טבעי ביותר מכיוון שאת נמצאת לפני הליך משמעותי הצפוי להתרחש בגופך בפעם הראשונה בחייך. העצה הבריאה ביותר היא לסמוך על חושייך. זה נכון, אין כמו אינסטינקט אימהי לדעת שהגיע הזמן, גם אצל נשים שזו לידתן הראשונה.

כל הסימנים שיגלו לך שהלידה מתקרבת:

ירידת הפקק הרירי 

עשויה להופיע שעות, ימים, או אף שבוע לפני הלידה. הפקק נראה כמו הפרשה רירית צמיגית, עשוי להופיע טיפונת דמי. כל עוד אין מדובר בדימום ממש אין צורך לדאוג, ואין צורך לגשת לבית היולדות. יכולים להיות כמה סוגים של דימומים שחלקן תקינים וחלקן מצריכים בירור ובדיקה. בכל מקרה שאת אינך בטוחה בואי להיבדק.   

ירידת מים

העובר גדל בתוך שק מי השפיר, כאשר שק מי השפיר נפקע זהו סימן ודאי שעוד מעט תהיו הורים! 
ירידת מים יכולה להתאפיין בשטף מים גדול, או  בתחושה של טפטוף. כשיש חשד לטפטוף כזה, שאינו קשור לצורך להתרוקן בשירותים, ניתן לשים פד ולראות אם מתמלא.
התיישבתם לאכול לפני הלידה ובדיוק אז ירדו המים? 
זה מרגש, זה קורה וזה קרוב אבל חשוב להישאר רגועים. לאחר מכן, הסתכלו על השעה, ואז על צבע המים - אם המים נקיים והתנועות מורגשות היטב, אין דימום ועדיין אין צירים מסודרים אפשר להתארגן בנחת ליציאה מהבית לסיים לאכול את הארוחה לפני שיוצאים לדרך.
אם צבע המים חום-ירקרק, זאת אומרת מים לא נקיים, או שאת אינך בטוחה שאת מרגישה תנועות טוב או שישנם צירים מסודרים או דימום, כנראה שכדאי לקחת את הארוחה לדרך.

צירים

הצירים לא מתחילים בבת אחת ובעוצמה חזקה, אלא מתפתחים, הופכים תדירים ומתחזקים. ככלל, ככל שהצירים נעשים תכופים יותר, ארוכים יותר וכואבים יותר זהו השלב בו ניתן להתחיל להתניע את האוטו. ואם הגעת מוקדם מדי- לא קרה דבר. אינך אמורה לדעת בלידה הראשונה כיצד בדיוק יתפתח התהליך אצלך ועדיף להיות בטוחה שהכול תקין מאשר להיפך. 
צירי לידה הם התקשויות של הרחם שגורמות לצוואר הרחם להיפתח, התקשויות אלו מלוות בכאב ברחם או בגב והם המנוע שדוחף את העובר החוצה אל אויר העולם, וקרוב יותר אליך. צירי לידה יתחילו מהגב, לא יחלשו עם שינויי תנוחה וילכו וייעשו כואבים עם חלוף השעות. לעיתים יהיו אלה דווקא כאבי בטן שיבשרו על הלידה או הקאות. אל תהססי לפנות לחדר הלידה בכל ספק קטן.
הציר הוא כמו גל שבשיאו שיא הכאב ולכן אם בשיא הציר את יושבת על הספה וחושבת לעצמך כמה נחמד שזיהית ציר, את יכולה להשאר בבית.
מתי בכל זאת לבוא לבית החולים? כאשר יש לך צירים מסודרים במשך שעה, שעה וחצי - כל 5 דק ציר. חשוב לציין שציר נמדד בתחילתו.
שימי לב: לידה חוזרת מתקדמת בקצב אחר מלידה ראשונה, היי קשובה לגוף שלך ולאינטואציה שלך.

שיהיה בשעה טובה!