MyFeed Personalized Content
הריון ולידה - מסע של 40 שבועות מתחיל כאן
מאמר
הוספה למועדפים

איך תדעו מתי לנסוע לבית החולים ללדת?

בשבוע 36 להריון ובזמן ההריון בכלל חשוב לדעת כיצד מחליטים מתי לנסוע לבית החולים ללדת. למידע ופרטים נוספים על שבועות הריון היכנסו לאתר חברת מטרנה.

איך יודעים מתי לנסוע לבית החולים ללדת?

בחודש התשיעי ובייחוד לקראת סופו מתרבים סימני השאלה אצל היולדת לה זו לידתה הראשונה – כיצד אדע מתי לנסוע לבית היולדות ? הרי בלתי אפשרי לנסוע לשם בכל תחושת כאב או אי נוחות. מצד שני, לא כדאי לקחת סיכונים. התזמון חשוב מאוד, ולא ניתן להקל ראש בדבר.

נסיעה לבית יולדות צריכה להיות בשלב זה אופציה מעשית. צריך לדעת מראש כי בהחלט ייתכן מצב של מספר נסיעות  לבית היולדות וחזרה לבית לאחר מספר בדיקות. גם ליולדות ותיקות הדבר קורה, וזה מאוד מקובל. אין צורך לחשוב כי הנסיעה הייתה "לשווא".

שנית, חשוב לנסוע בכל מקרה של תחושה ש"הנה זה בא": כאבי גב, צירים חזקים המסתמנים כבלתי פוסקים, כאב חד כלשהו שאינו מרפה ומתמשך, הקאות, ירידה בתנועות עובר, ירידת מים חזקה או חלשה, דימום.

כן, כדאי לתת גם לאינטואיציה לעבוד בשלב זה. אף רופא לא יצחק על יולדת אשר הגיעה בשבוע 38 או יותר לחדר הלידה עם תחושה של צירים וכאבים. יולדת כזו תעבור בדיקה גינקולוגית פנימית, מוניטור ואולטרה-סאונד ורק אז ידעו בוודאות אם היא בלידה או לא.

ככלל, כאבי צירים המבשרים על לידה קרובה הם כאבים שאינם עוברים בשום צורה (שינויי תנוחה, מנוחה וכד'). תדירותם עשויה להשתנות, אך הם אינם פוסקים. הם מתחילים מהגב ויקרינו לגוף.

סימנים נוספים המצריכים בכל מקרה הגעה לחדר הלידה הם דימום וירידת מים.

ובכלל, כל הרגשה השונה מהרגיל, מעין איתות של הגוף, היא סימן מספיק על מנת לבוא לחדר הלידה. גם בעת לידה ראשונה תחוש האישה בדבר.